Handelsbetingelser
Følgende almene vilkår ("Handelsbetingelser") gælder, når du som forbruger ("Kunde") bestiller på www.rawfoodshop.dk ("Hjemmesiden") og dertilhørende sider. Aftale indgås mellem dig og Recorganic Market Sweden AB, organisationsnummer 556857-3165 ("RawFoodShop"). Detaljerede kontaktoplysninger og anden information om RawFoodShop findes på hjemmesiden. Vilkårene gælder kun for Kunden, som er forbruger, og som bestiller via hjemmesiden.
- For at kunne bestille på hjemmesiden skal kunden være 18 år og bo i Danmark.
- Rawfoodshop accepterer ikke kreditkøb for personer under 18 år ifølge dansk lovgivning.
- Rawfoodshop forbeholder sig ret til at nægte eller ændre kundens ordre i individuelle tilfælde (for eksempel hvis kunden har angivet ukorrekte personlige oplysninger og / eller har betalingsanmærkninger).
- For at foretage et køb via hjemmesiden skal kunden acceptere vilkårene.
- Ved at acceptere Vilkårene forpligter kunden sig til at overholde vilkårene i sin helhed og accepterer at have læst oplysningerne om personlige data og have godkendt brug af personoplysninger og cookies i overensstemmelse med Rawfoodshops privatlivspolitik.
- En aftale om køb indgås kun, når Rawfoodshop har bekræftet kundens ordre, og kunden har modtaget ordrebekræftelse fra Rawfoodshop
- Rawfoodshop opfordrer kunden til at gemme denne ordrebekræftelse for eventuelle kontakter med Rawfoodshop kundeservice. Hvis ordren er tilbagekaldt, refunderer Rawfoodshop eventuelle betalinger foretaget af kunden eller dets betalings- eller kreditkortvirksomhed i forbindelse med ordren.
- Rawfoodshop kan fra tid til anden tilbyde kampagner på hjemmesiden, der kan have mere favorable vilkår end det, der er angivet i disse vilkår. Disse mere favorable vilkår gælder, så længe kampagnen er aktiv og for de specifikke varer, der er angivet af Rawfoodshop i forbindelse med kampagnen.
- Rawfoodshop forbeholder sig ret til at tilbagekalde sådanne kampagner til enhver tid. Ved afslutning eller tilbagekaldelse af en kampagne gælder disse Vilkår og betingelser uden ændringer. Tilbud på specifikke varer på webstedet er gyldige i et begrænset tidsrum og så længe lager rækker.
- OBS! Det er ikke muligt at kombinere flere rabatkoder
For at gøre din shoppingoplevelse endnu mere behagelig tilbyder vi en række populære betalingsmetoder.
Vi accepterer mange forskellige betalingsformer, og vi stræber efter at tilbyde de mest populære og sikreste metoder i dit land. Du kan se de betalingsmetoder, der er tilgængelige i dit land under bestillingsprocessen.
Walley Checkout
I samarbejde med Walley tilbyder vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de vigtige betalingsmåder i en og samme løsning – vælg mellem MobilePay, direkte bank- og kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsmulighederne kan variere over tid). Du bestemmer selv, hvilken betalingsmåde du vil bruge ved kassen, inden du bekræfter købet.
Faktura eller delbetaling indebærer, at du først betaler efter at have modtaget varerne. Du kan derefter vælge enten at betale hele beløbet på en gang eller opdele det i mindre rater. Forfaldsdatoen kan variere og fremgår af den faktura eller delbetalingsfaktura, som sendes til dig. Leveringsmåden og eventuelle gebyrer, der påløber, vises i kassen, inden du bekræfter købet. En kreditprøvning udføres og indebærer i nogle tilfælde, at en kreditvurdering foretages. Ved forsinket eller udebleven betaling debiteres et gebyr samt morarente. De fuldstændige vilkår for Walley finder du her: Vilkår
og her SECCI.
På my.walley.dk kan du se alle dine fakturaer fra Walley.
Du kan betale for dit produkt / dine produkter på de måder, der er angivet på webstedet på tidspunktet for dit køb. Bemærk, at vilkårene for hver betalingsmetode og også fortrolighedspolitikken for disse betalingsmetoder kan variere afhængigt af udbyderen.
Walley support DK
Telefon: +45 89 88 34 61
E-mail: hello@walley.dk
Åbningstider:
Mandag – Fredag 08:00-17:00
Ved bestilling via hjemmesiden gælder de priser, der er angivet på hjemmesiden. Priserne er i danske kroner og er inklusive moms. Priserne inkluderer ikke betaling og forsendelsesomkostninger, som angives særskilt.
Vi anvender os af Walley Checkout. Kvittering for kortkøbet hos Rawfoodshop sendes via e-mail til den e-mail du har angivet i din ordre. Personlige data håndteres i overensstemmelse med gældende lovgivning.
- Afbestilling af ordre er mulig uden omkostninger for kunden indtil det tidspunkt, hvor ordren er effektueret i forbindelse med udsendelsen af ordrebekræftelsen
- Vi har ikke mulighed for at tilføje eller udskifte produkter i en allerede lagt ordre.
- Vi kan i visse tilfælde fjerne produkter, hvis ordren endnu ikke er færdighåndteret.
Lige nu kontakter nogle kunder os, fordi de ikke har modtaget deres ordrebekræftelse. Hvis du har bestilt, mens du var logget ind, kan du altid se dine ordrer under "mine sider". Hvis din ordre vises der, kan du være sikker på, at den er gået igennem. Der kan du også se eller udskrive en kopi af din ordrebekræftelse. Når din ordre bliver sendt fra vores lager, vil du modtage en leveringsbekræftelse med sporingsinformation.
Inden du kontakter os:
- Tjek, om e-mailen er havnet i din "spam"/uønsket post.
- Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din ordre er gået igennem, kontakt support på support@rawfoodshop.se.
- Hvis du alligevel lægger en ny ordre, inden du har modtaget ordrebekræftelsen, tæller det som en ny ordre.
- Vi kan ikke garantere, at vi kan stoppe dobbeltbestillinger.
Bring valgfrit leveringssted 49 DKK - Gratis fragt over 499 DKK*
Bring Hjemlevering 98 DKK*
Postnord valgfrit leveringssted 49 DKK*
Postnord Hjemlevering 98 DKK*
Postnord Virksomhedspakke 299 DKK*
*Forsendelsesomkostninger tillægges ordrer over 20kg samt til hjemlevering.
Vi tilbyder i øjeblikket ikke leveringer til Grønland & Færøerne.
Ved normal belastning afsender vi ordrer inden for 1-3 arbejdsdage.
Varer, der er på lager, leveres normalt inden for det antal arbejdsdage, der er angivet på Hjemmesiden.
Den forventede leveringstid på produktet fremgår af ordrebekræftelsen, i kassen og/eller på den relevante produktside på Hjemmesiden. Ved kampagner/tilbud kan det tage lidt længere tid.
Med mindre andet specifikt er aftalt og en levering tager mere end 30 hverdage og dette ikke skyldes dig som kunde, har du ret til at fortryde købet.
- Hvis pakken skal afhentes, skal kunden gøre dette inden for den tid, der er angivet i meddelelsen. Normalt senest 7 dage efter at pakken er ankommet.
- Pakker skal normalt afhentes personligt med gyldig legitimation.
- Bestiller du til pakkeboks, kan du også være nødt til at downloade transportørens app.
- Kunden modtager altid en meddelelse, der viser, hvor og hvornår pakken skal afhentes.
- Meddelelsen kan normalt ske via e-mail og/eller SMS.
- Hvis du ikke afhenter pakken, inden den returneres til os, har Rawfoodshop ret til at opkræve kunden et gebyr på 300 DKK for nedlagt arbejde og fragtomkostninger.
- Bemærk, at du skal hente din pakke for at udnytte din fortrydelsesret; hvis du lader pakken gå retur, gælder ovenstående vilkår.
- Hvis du har brug for at forlænge opbevaringstiden på udleveringsstedet, kan du ofte gøre dette ved at kontakte transportøren eller bruge transportørens app.
- Vær opmærksom på, at transportøren ofte opkræver et gebyr for at ændre modtager og/eller adresse, så prøv altid at angive korrekt adresse ved bestilling.
- Hvis dette ikke gøres, skal du betale dette gebyr direkte til os for at kunne ændre.
- Ofte er det muligt at underskrive afhentning af pakken i transportørens app, så kan hvem som helst hente pakken.
Ved køb af varer på Hjemmesiden gælder en 14-dages afbestillingsret altid i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning.
Fortrydelsesretten gælder ikke for følgende typer varer:- Varer med brudt forsegling
- Varer, der hurtigt kan forringes eller blive gamle (kosttilskud og fødevarer)
- Produkter med særlige betingelser
Betingelser ved retur
- Varen skal være omfattet af fortrydelsesretten
- Du skal afhente din pakke for at udnytte din fortrydelsesret
- Retur skal ske inden for 14 dage fra modtagelsen af varen
- Ved retur står kunden for returomkostningen på 59 DKK
- Kunden kan kontakte kundeservice for at få en returlabel. Omkostningen for denne vil blive fratrukket ved refunderingen
- Hvis varerne ikke er ankommet til Rawfoodshop 14 dage efter meddelelse om fortrydelse, betragtes kunden som accepterende købet
- Retur må ikke ske mod postfornøjet eller efterkrav
- Hvis varen er blevet håndteret i større omfang, end hvad der anses for nødvendigt for at fastslå dens egenskaber eller funktion, kan Rawfoodshop kræve erstatning for varens værdiforringelse
- Send en e-mail til vores kundeservice på support@rawfoodshop.dk
- E-mailen skal indeholde emnet "retur", hvilken vare det drejer sig om, ordrenummer og din e-mail
- Brug en returlabel, som du får fra support
- Læg en seddel i pakken med navn og ordrenummer
Inden du går videre med din reklamation
- Fødevarer påvirkes hurtigt af ydre faktorer såsom lys, kulde, varme osv. Fødevarer kan også ændre sig i farve, smag, konsistens og udseende afhængigt af batch, høst og sort.
- Økologiske produkter sorteres ofte manuelt, hvorfor der helt naturligt kan forekomme skaller, kerner og rester fra planten i slutproduktet. Mindre stenrester og grus kan også forekomme. Dette påvirker ikke produktets kvalitet eller næringsindhold.
- Vi forbeholder os retten til, at produktets udseende i virkeligheden kan afvige fra, hvordan det ser ud på produktbilleder, på hjemmesiden og i markedsføringsmaterialet.
Betingelser ved reklamation:
- Kunden skal sikre sig, at produktet er i orden ved leveringspunktet.
- Reklamationen skal ske inden for 14 dage efter modtagelsen af varen.
- Kunden skal have produktet samt emballagen fysisk til rådighed, da vi kan komme til at have brug for batchnummer og anden dokumentation.
- Hvis produktet kasseres før reklamationen er afsluttet, godkendes reklamationen ikke.
- Kunden skal have opbevaret varen i henhold til anbefalingerne for det enkelte produkt.
- Vi forbeholder os retten til at undersøge varen fysisk, før vi vurderer, om der er en fejl eller ej.
- Hvis det efter undersøgelsen fastslås, at der ikke er nogen fejl ved varen, står kunden for returfragten på 59kr.
- Kunden kan kontakte kundeservice for at få en returlabel.
Sådan reklamerer du en produkt:
- Send en e-mail til vores support på support@rawfoodshop.se.
- E-mailen skal indeholde emnet “reklamation”, hvilken vare det drejer sig om, din e-mail, ordrenummer, produktets batchnummer samt en præcis beskrivelse af, hvad der er galt med varen. Vedlæg gerne billeder af den fejlbehæftede vares emballage (for- og bagside) samt indhold.
- I de tilfælde, hvor varen skal undersøges fysisk, brug den returlabel, du får fra support.
- Vær opmærksom på, at vi har op til 30 dage til at behandle reklamationer.
Skadet gods
- Hvis godset er skadet ved levering, skal du bede ombuddet notere dette og lave en reklamation på stedet; afhent ikke ordren.
- Kontakt derefter support, så vi kan følge op på sagen.
- Hvis du opdager, at godset er skadet, først når du kommer hjem, skal du kontakte vores support senest 14 dage efter modtagelsen af pakken.
- Vedlæg billede af skaden.
- Vi forbeholder os retten til at fjerne varer fra bestillingen, hvis de er udsolgt.
- Hvis du mangler en vare i din bestilling, som er udsolgt, skal dette være noteret på følgesedlen, som du modtager med pakken.
- Der vil også være foretaget en justering af din betaling på varens beløb, og du vil blive tilbagebetalt via vores partner Walley inden for 30 dage.
- Hvis der ikke er nogen notering på din følgeseddel, bedes du kontakte vores support.
- Hvis du har modtaget en anden vare end den, du har bestilt, skal du dokumentere dette med et billede af varen og sende det til vores support.
- Hvis du ønsker at få en erstatning eller en ny vare, skal du kontakte os inden for 14 dage.
- Hvis du åbner emballagen på en fejlagtig vare, betragtes det som om, du har accepteret din modtagne ordre.
- For at vi kan sende nye produkter, skal de fejlagtige produkter kunne returneres til os i ubrudt emballage.
- Hvis du har modtaget en helt forkert pakke, skal du kontakte vores support så hurtigt som muligt, så vi kan rette op på situationen.
- Hvis du ønsker erstatning eller en ny vare, skal du kontakte os inden for 14 dage.
- For at vi kan sende nye produkter, skal de fejlagtige produkter kunne returneres til os i ubrudt emballage.
Vores produkter er ikke beregnet til at forhindre, behandle eller helbrede nogen sygdom / alvorlig sygdom.
Al kreditering vil blive foretaget inden for 30 dage. Det er Walley, vores betalingsudbyder, som tilbagebetaler dig som kunde. Hvis det tager ekstra tid, skal du kontakte dem direkte.
Walley Denmark:
Phone: +45 89 88 34 61
E-mail: hello@walley.dk
Hvis der er angivet en forkert pris for en vare, som kunden har bestilt, vil RawFoodShop naturligvis give kunden besked om dette og vente på kundens godkendelse af den korrigerede pris, før RawFoodShop fortsætter med ordren.
Rawfoodshop er fritaget for straffen for manglende opfyldelse af en forpligtelse i henhold til denne aftale, hvis fejlen er baseret på befriende omstændigheder som angivet nedenfor, og omstændighederne forhindrer, hindrer eller forsinker fuldførelsen.
Frigivende omstændigheder omfatter bl.a. handlinger eller udeladelser fra regeringen, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage eller større uheld. I kraft af force majeure indgår statslige beslutninger, der påvirker markedet og produkterne negativt, såsom beslutninger om advarselstekster, forbud mod salg og mere eller et unormalt fald i markedet.
Tvister i disse købsbetingelser, der ikke kan løses mellem parterne eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller den tilsvarende instans i hvert land, skal afgøres ved en svensk domstol, Malmö Tingsrätt, da firmaet Rawfoodshop har sit registrerede kontor i Sverige.